Общи условия
1. Общи условия
Настоящите Общи условия представляват правно споразумение със задължителна, обвързваща сила между администратора на платформата „ДарПазар“ – Български център за нестопанско право, организациите/социалните предприятия с профил в платформата и потребителите във връзка с предлаганите на платформата от организациите/социалните предприятия продукти и услуги.
2. За поверителността на Вашите данни
Потребителите се съгласяват, че администраторът на платформата „ДарПазар“ и всички регистрирани на нея организации и социални предприятия, които предлагат своите продукти, имат правото да обработват личните им данни във връзка с използването на услугите на уебсайта. За да Ви обслужваме и изпълняваме Вашите поръчки е необходимо да разполагаме със следните данни:
- име и фамилия
- имейл адрес
- телефон за връзка
- адрес за доставка
- данни за фактура (по Ваше желание)
Данните, които ще получим при поръчката или разглеждането на страниците, ще бъдат използвани единствено за Вашето обслужване – приемане и изпълнение на поръчки, Абонамент за новини, връзка с Вас в случай на проблеми, свързани с поръчката, и подобряване на обслужването на „ДарПазар“. Личните ви данни няма да бъдат предоставяни под никаква форма на трети лица или използвани за цели, различни от гореописаните.
Ако направите поръчка на продукт или услуга на сайта и в последствие искате да променим или изтрием данни, които сте споделили в процеса на поръчка, моля свържете се с нас чрез предпочитан от Вас начин за контакт, описани в т. 9 от тези Общи условия.
Потребителите, абонирани за Абонамента за новини, могат да го прекратят по всяко време от връзката, разположена в края на всеки имейл с новини.
Повече детайли за начина и целите, за които обработваме данните Ви, вижте в Политиката за поверителност.
3. Поръчката
Всяка поръчка на продукт през платформата „ДарПазар“ е свързана със задължение за плащане по избран от Вас начин на плащане, посочени и активни на Платформата.
Поръчки могат да бъдат заявявани 24 часа в денонощието, също и в почивните дни и в дните на официалните празници. В рамките на следващия работен ден ще получите потвърждение от страна на конкретното социално предприятие за направената поръчка. Продуктите се изпращат до офис на куриер или до адреса, избран от клиента, в рамките на три работни дни от потвърждаване на поръчката от страна на организацията/социалното предприятие, чийто продукт/услуга е заявен за покупка.
При избран начин на плащане „Банков превод“ срокът за изпращане на продуктите започва да тече от получаване на плащането.
При заявен начин на доставка „Получаване на място“ за такова се счита адресът на организацията/социалното предприятие, посочен от нея/него в платформата, а времето за получаване е в работен ден между 10:00 и 17:00 часа или в друго време изрично уговорено между страните. При изпращане на заявката за поръчка по имейл ще получите информация за направената от Вас поръчка, включваща продуктите/услугите, които купувате и техните цени, Вашите имена, имейл, телефон, адрес, данни за фактура, ако желаете такава, начинa на доставка и начина на плащане.
След изпращане на Вашата заявка за поръчка, на посочения телефон/имейл организацията/социално предприятие, чийто продукт/услуга сте заявили, ще се свърже с Вас в рамките на следващия работен ден с цел потвърждение на получените заявка и информация от Вас, както и за уточняване на допълнителни детайли, свързани с изпълнението на поръчката Ви.
Заявката за поръчка на продукт/услуга през платформата означава изразено съгласие от страна на потребителя за сключване на договор от разстояние по смисъла на чл. 45 и следващите от Закона за защита на потребителите. Договорът от разстояние се счита сключен с извършване на потвърждение на поръчката по имейл или телефон от страна на организацията/социално предприятие, чийто продукт/услуга сте заявили.
4. Цените
Всички цени са в лева с включен ДДС. Цените на продуктите/услугите са показани без цената за доставка, която ще бъде допълнително калкулирана в зависимост от избрания от Вас начин и място на доставка. Информация за цената на доставка ще получите от съответното социално предприятие/организация, чиито продукти сте заявили.
5. Проблеми при изпълнение на поръчката
Всяка организация/социално предприятие на платформата се е задължила да изпълнява всички поръчки точно и навременно. Въпреки това, изпълнението на Вашата поръчка може да бъде възпрепятствано поради някоя от следните причини:
- Избраният от Вас продукт не е наличен към момента на получаване на заявката за поръчка. В този случай организацията/социалното предприятие, чиито продукти/услуги сте заявили, ще се свърже с Вас в най-кратък срок по телефон или с имейл;
- Избрали сте метод за плащане „Банков превод“, но не е извършено плащане в уговорения срок;
- Посочили сте грешни или непълни данни за доставка – имена, адрес, телефон.
При несъответствие между получените и поръчаните продукти или възникване на неточност по вина на организацията/социално предприятие, чиито продукти/услуги сте заявили, същата организация/социално предприятие поема разходите по последващо връщане и замяна на несъответстващите продукти. При невъзможност за доставка не по вина на организацията/социалното предприятие (не се намирате на посочения адрес или не отговаряте на обажданията на доставчика), Вашата поръчка ще бъде върната при организацията/социално предприятие. В този случай организацията/социалното предприятие ще се свърже с Вас, за да потвърди изпълнението на поръчката или изпращането на поръчката до нов адрес на доставка, като дължимите разходи за доставка са за сметка на потребителя.
Администраторът на сайта не носи отговорност за вреди или забава за изпълнението на поръчките, направени чрез платформата.
6. Плащане
Възможни са три варианта на плащане по Ваш избор:
- Плащане по банков път след потвърждаване на направената от Вас заявка. В този случай Вие се съгласявате да заплатите цената на Вашата поръчка авансово.
- Плащане при доставка (наложен платеж): при получаване на поръчката, плащате на куриера.
- Плащане при получаване на продукта/услугата (при избор на доставка „Получаване на място“): плащате на място директно на организацията/социалното предприятие.
Всяко социално предприятие има възможност да определи само някои от посочените начини на плащане като възможни. Вие ще можете да изберете начин на плащане на съответен продукт/ услуга само измежду посочените от социалното предприятие като активни начини на плащане.
С потвърждаване на Вашата поръчка (натискане на бутон „Потвърди поръчката“) през платформата „ДарПазар“, Вие се съгласявате да заплатите цената на избраните продукти и стойността на транспортните разходи, която ще бъде калкулирана от съответното социално предприятие/организация.
7. Доставка и получаване на продуктите
Начини на доставка:
- Доставка на адрес: избира се в процеса на поръчка след попълване на точен адрес, имена, допълнителни инструкции и куриерска фирма за доставка.
- Доставка до офис на куриер: избирате куриерска фирма за доставка, посочвате пощенски код и офис на куриерската фирма, в който искате да получите своята пратка.
- Получаване на място в организацията/социалното предприятие, чиито продукти/услуги сте заявили: имате възможност да получите поръчаните продукти, като посетите организацията/социалното предприятие на посочените от нея/него адрес и при предварително уточняване на време.
Всяко социално предприятие има право да определя специфични условия за доставка, които ще се визуализират при съответния продукт/услуга на социалното предприятие.
8. Отказ от поръчка и връщане
Можете да върнете закупените продукти без причина за връщане в рамките на 14 дни от датата на получаването им при следните условия:
- Продуктите да са в оригиналната си опаковка;
- Да няма следи от употреба, нарушен вид или зацапване;
- Да включите оригиналната фактура и/или бележка, с която сте получили продуктите (с Вашата поръчка ще получите придружаващ документ – фискален бон при плащане при доставка или фактура по Ваше желание);
- Разходите по връщането на продуктите са за Ваша сметка.
Можете да замените продуктите с други или да Ви бъде възстановена стойността им, ако не желаете замяна. Стойността на продуктите се възстановява без стойността на доставката по начин, уговорен между Вас и организация/социално предприятие, чиито продукти/услуги сте заявили.
Всички суми, платени по банков път, се възстановяват на същата сметка, от която е извършено плащането.
Услуги могат да бъдат отказвани или пренасрочвани само при изрично съгласие и допълнителна договорка със съответното социално предприятие/организация.
Адрес за връщане на продукти:
За адрес за връщане на продуктите се счита адресът на организацията/социалното предприятие, посочени на платформата.
9. Рекламации и въпроси към нас
За всякакви въпроси, свързани с продуктите и услугите, можете да се свързвате със съответната организация/социално предприятие, която ги предлага, чрез посочените от нея начини (телефон, електронен адрес) за контакт.
10. Спорове. Алтернативно решаване на спорове
Надзорен орган за защита правата на потребителите в България е Комисията за защита на потребителите с адрес: 1000 гр. София, пл.“Славейков“ №4А, ет.3, 4 и 6; тел: (02) 980 25 24; факс:(02) 988 42 18; гореща линия: 0700 111 22; уебсайт: www.kzp.bg.
При спорове относно задължения, произтичащи от договори за онлайн продажби, при който не е постигнато споразумение, Вие можете да отнесете спора към органите за алтернативно решаване на потребителски спорове (АРС) при условията и по реда на чл.181а и сл. от ЗЗП. Допълнителна информация за алтернативното решаване на потребителски спорове може да се открие в уебсайта на Комисията за защита на потребителите на адрес www.kzp.bg и в платформата за онлайн решаване на спорове ОРС.
11. Съдържание и авторски права
Уебсайтът съдържа авторски материали и текстове, изображения, графични лога, графики, лога на търговски марки, бази данни и софтуер, които са собственост или са лицензирани от администратора на сайта Български център за нестопанско право или организациите / социалните предприятия, регистрирани на платформата. Горепосоченото съдържание се ползва със защита от българските и други приложими закони и конвенции за авторски, сродни и други права върху интелектуална собственост. Възпроизвеждането на съдържанието, на уебсайта и/или който и да е негов елемент, обект на интелектуална собственост, може да се извършва само и единствено с писменото съгласие на Български център за нестопанско право и на съответната организация/социално предприятие и/или на техните праводатели. Използването на услугите и на уебсайтa не предоставя на потребителите каквито и да е права върху обектите на интелектуална собственост в цялост, нито върху която и да е част от тях.
Пазарувай с кауза, Дари смисъл на darpazar.bg